Gå till huvudmeny Gå till övergripande innehåll

Kundservice

Vi finns här för dig – varje dag, året runt. Välj det kontakt­sätt som passar dig bäst, så återkommer vi så snart vi kan inom våra angivna öppettider. Många vanliga frågor besvaras redan på vår webbplats. Här nedan hittar du genvägar till några av de vanligaste ärendena.

Vanliga ärenden – som du enkelt kan hantera själv:

Reklamation

Reklamationer och ersättning

Har ditt tåg blivit försenat eller blev resan inte som planerat? Här får du information om vad som gäller och hur du ansöker om ersättning.

Avbokning och ombokning

Biljettfrågor

Behöver du hjälp med din biljett – köp, pris, villkor eller ändringar? Här hittar du tydliga och hjälpsamma svar och vägledning för att komma vidare.

Borttappat och upphittat

Borttappat och upphittat

Har du tappat något ombord eller hittat ett föremål? Här kan du göra en anmälan och se om något lämnats in så att du får hjälp vidare.


Behöver du kontakta oss?

Ordinarie öppettider

Mån–fre 07:00–18:00
Lör–sön 10:00–17:00

Vill du boka ledsagning?

Boka ledsagning

Boka senast 24 timmar före avresa genom att ringa vår kundservice på 010-149 69 69.

Du får en bekräftelse via e-post eller SMS – kom ihåg att spara den. Avboka senast 12 timmar före avresa.

Läs mer om tillgänglighet här.

Vid utökade öppettider

Mån–fre 04:00–22:00
Lör–sön 06:00–22:00

Vid större trafikstörningar kan vi utöka våra öppettider för att hjälpa drabbade resenärer. Gäller ditt ärende inte en aktuell störning, använd gärna vårt mailformulär så kan vi prioritera telefonen för mer akut hjälp.

Telefon

Ring oss på 010-149 69 69 för personlig service och snabb hjälp under våra öppettider.

Mail

Fyll i formulär för att skicka mail och få trygg hjälp med ditt ärende när det inte är akut.

Chatt

Starta chatten för snabb hjälp av vår chatbot och personlig service under våra öppettider.

Vanliga frågor och svar

FAQ för att hitta tydliga svar på vanliga frågor och få snabb hjälp dygnet runt.